Cliëntportaal Amsta
Als cliënt of bewoner van Amsta kunt u gebruik maken van ons digitale Cliëntportaal. Op deze pagina vindt u meer informatie, de informatiefolder en de gebruikershandleiding.
Bij Amsta zien we graag dat u zo lang mogelijk uw zelfstandigheid en de regie over uw eigen leven behoudt. Daar dragen we natuurlijk graag aan bij, onder meer door u toegang te bieden tot ons Cliëntportaal.
Amsta werkt met het elektronisch cliëntdossier van Pluriform. Hieraan is het Cliëntportaal gekoppeld.
Wat zijn de voordelen van het Cliëntportaal?
- U kunt in uw dossier kijken wanneer u dat uitkomt.
- U kunt naasten toegang bieden tot uw dossier.
- U kunt zelf een rapportage toevoegen, hoe het met u gaat.
- U kunt digitaal akkoord geven op uw cliëntplan
- U kunt de zorgafspraken inzien die Amsta voor u bijhoudt.
Uw toegang tot het Cliëntportaal
Wilt u ook gebruik maken van het Cliëntportaal? Dan kunt u dat bij het zorg- of ondersteuningsteam van uw locatie aangeven. Zij kunnen voor u een account aanmaken.
Vragen?
Heeft u een vraag over het gebruik van het Cliëntportaal? Download hier de folder of de gebruikershandleiding en bekijk de veel gestelde vragen hieronder. Of neem contact op met het zorgteam van uw locatie of uw contactpersoon (EVV’er of cob’er).
Veel gestelde vragen over het cliëntportaal van Pluriform
Rapportages, metingen, Ingevulde formulieren (zie de handleiding voor welke formulieren zichtbaar zijn), de geaccordeerde clientplannen, afgeronde evaluaties, agenda, clientprofiel.
Neem contact op met uw contactpersoon bij Amsta en vraag of zij uw contactgegevens willen controleren.
Er is een instructie over het clientportaal beschikbaar. Deze kunt u opvragen bij uw contactpersoon, het zorgteam van uw locatie of op de website van Amsta.
Het aanvragen van en contact over een clientportaal gaat via uw contactpersoon (vaak de evv’er of de cob’er) of het zorgteam van uw locatie.
De cliënt en bij ons geregistreerde wettelijk vertegenwoordiger mogen toegang aanvragen tot het cliëntportaal. Zij mogen dit ook doen voor andere naasten. Dan wordt in het dossier een toestemmingsformulier ingevuld.
Om ervoor te zorgen dat alleen bevoegden gebruik maken van het cliëntportaal ontvangt u bij het inloggen in het cliëntportaal een SMS met een bevestigingscode. Deze bevestigingscode vult u in.
De afspraken die via het cliëntportaal in de agenda gezet worden, zijn in te zien voor de medewerkers van Amsta. De agenda lezen de medewerkers niet regelmatig. Als u wilt dat er actie wordt ondernomen of dat de afspraak bekend is in de agenda van het zorgteam dan kunt u op andere wijze (telefoon, email of mondeling) contact opnemen met de afdeling.
Het portaal is alleen via een beveiligde internetverbinding te bereiken. Het portaal draait in een computercentrum voorzien van de laatste beveiligingstechnieken. De manier van aanmelden voor het cliëntportaal en inloggen zorgt ervoor dat alleen bevoegde personen (cliënt of vertegenwoordiger) bij de informatie kunnen.
Dit is direct zichtbaar. De agenda lezen de medewerkers niet regelmatig. Als u wilt dat er actie wordt ondernomen of dat de afspraak bekend is in de agenda van het zorgteam dan kunt u op andere wijze (telefoon, email of mondeling) contact opnemen met de afdeling. Rapportages worden dagelijks gelezen. Deze zijn er om te rapporteren. Wanneer u een iets anders wilt delen of opmerkingen over zorg of ondersteuning heeft dan kunt u op andere wijze (telefoon, email of mondeling) contact opnemen met de afdeling.
Omdat de foto van de cliënt gebruikt wordt bij het leveren van ondersteuning/ zorg, als extra herkenning, bijvoorbeeld bij het medicijn uitdelen, is ingesteld dat de cliënt zijn eigen foto niet kan wijzigen. De EVV-er / COB-er kan de foto wel wijzigen via het ECD.
De cliënt of zijn vertegenwoordiger kan toegang aanvragen. Daarna kunnen zij toegang voor andere naasten aanvragen. De cliënt of zijn vertegenwoordiger kan deze toegang ook weer intrekken. Neem hiervoor contact op met uw contactpersoon of het zorgteam van uw locatie.
In het cliëntportaal kunt u onder uw cliëntprofiel zien wie van Amsta er toegang heeft tot uw cliëntdossier.
Er zijn 2 gebruikersgroepen met de volgende autorisaties. De cliënt en wettelijk vertegenwoordiger kunnen als enige rapportages maken; het cliëntplan afdrukken, downloaden en accorderen; zorgovereenkomst inzien en accorderen en metingen invoeren. De overige mogelijkheden zijn voor beide gebruikersgroepen gelijk.
Wanneer u vragen hebt kunt u contact opnemen met uw contactpersoon of het zorgteam van uw locatie.
Het portaal kan zelf niet verwijderd worden. Wel kan de toegang tot het cliëntportaal worden uitgezet.
Het cliëntportaal wordt afgesloten op de mutatie datum. Wilt u daarna nog inzage, dan kan dat niet via het cliëntportaal. Neemt u contact op met de afdeling waar de cliënt voorheen verbleef.
Alle rapportages m.i.v. het moment dat uw locatie met Pluriform is gaan werken (2020 of 2021) zijn terug te lezen. De rapportages uit het oude ECD MijnCaress zijn overgezet naar een pdf en vindt u onder de formulieren.
Nee, dat is niet mogelijk. Hiervoor blijft u de gebruikelijke communicatiemiddelen gebruiken. Rapportages kunnen wel worden gelezen door medewerkers, maar dit is niet ter vervanging van de gebruikelijke communicatiemiddelen.
Dat is niet mogelijk. Voor het wijzigen van de gegevens neemt u contact op met uw contactpersoon.
Nee, zeker niet. Het is wel verplicht dat Amsta u een cliëntportaal aanbiedt, maar iedereen is vrij er wel of geen gebruik van te maken.