linkedin facebook twitter youtube arrow-left cross search phone user menu house location pointer double-arrow double-arrow-back gallery klok mensen hulp dokter play-button icon-mail icon-google-plus download link Karaad
Amsta logo Amsta logo
Menu

Header navigatie

  • Vrijwilligers
  • Over Amsta
      Over Amsta
    • Waarom Amsta
    • Hoe wij werken
    • Bestuur en organisatie
    • Kwaliteit
    • Cliëntenraad
    • Voorwaarden
    • Onze huisregels
    • Uw privacy
    • Vrienden van Amsta
    Meer over Amsta
  • Verwijzers
      Verwijzers
    • Cliënt aanmelden
    • Diagnostiek en behandeling
    Alles voor verwijzers
  • Onderzoek
  • Inloggen
Amsta logo Amsta logo

Werken bij

  • Werken bij Amsta
  • Vacatures
  • Amsta als werkgever

Hoofdnavigatie

  • Onze zorg
      We bieden zorg voor:
    • Ouderen met dementie
    • Mensen met een verstandelijke beperking
    • Herstel en revalidatie bij Amsta
    • Mensen met Korsakov
    • Jonge mensen met dementie
    • Ouderen met langdurige psychiatrische problemen
    • Mensen met lichamelijke beperkingen

    Onze zorg zijmenu

      Zorg die wij verder bieden
    • Ambulante begeleiding
    • Dagbesteding
    • Behandeling en advies
    • Roze zorg
    • Palliatieve zorg
    Alles over onze zorg
  • Wonen met zorg
      Een oplossing voor uw woonwens
    • Kleinschalig wonen
    • Wonen in een verpleeghuis
    • Begeleid wonen met 24-uurszorg
    • Tijdelijk verblijf
    Alles over wonen met zorg
  • Onze expertises
    • Expertisecentrum Korsakov
    • Expertisecentrum gerontopsychiatrie
    • Expertisecentrum Dementie op jonge leeftijd
    • Expertisecentrum Dementie Zeer Ernstig Probleemgedrag
  • Locaties
  • Service en contact
      Service en contact
    • Alle adressen
    • Cliënten Service Bureau
    • Zorg regelen
      Zorg regelen
    • Cliëntportaal
    • Wachttijden
    • Heeft u een klacht?
    Neem contact op
Werken bij Naar Amsta.nl
Home Contact Klachtenregeling

Heeft u een klacht?

Klachtenregeling Amsta

Bij Amsta doen wij onze uiterste best om de zorg te bieden die aansluit bij uw wensen. Maar natuurlijk kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. 

Laat het ons gerust weten als u niet tevreden bent. Zo kunnen we onze zorg en dienstverlening verbeteren.

Wat te doen bij een klacht of onvrede?

  1. Bent u ergens ontevreden over? Bespreek dit dan met uw eerste contactpersoon/persoonlijk begeleider of met de leidinggevende van uw afdeling. Er samen over praten helpt en soms kan er snel een oplossing worden gevonden.
  2. Komt u er samen niet uit? Of wilt u meer ondersteuning bij het oplossen van uw klacht? Dan kunt u contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris Amsta. Bent u ontevreden over onvrijwillige hulp? Dan kunt u extra ondersteuning krijgen. Kijk onderaan deze pagina.
  3. Leidt de behandeling van uw klacht niet tot het gewenste resultaat of wilt u niet naar de klachtenfunctionaris stappen? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Raad van Bestuur van Amsta.
  4. Kunt u zich niet vinden in het oordeel van de Raad van Bestuur? Dan is er sprake van een geschil en kan de klacht worden voorgelegd aan de geschillencommissie. Amsta is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorginstellingen. U kunt uw klacht hier pas indienen, als deze al is beoordeeld door Amsta.

Neem contact op met uw contactpersoon, de klachtenfunctionaris als u de uitgebreide klachtenprocedure (klachtenregeling) wilt ontvangen.

Wie kan een klacht indienen?

U kunt als cliënt zelf natuurlijk een klacht indienen. Ook kunt u iemand machtigen dit namens u te doen. Uw wettelijk vertegenwoordiger kan ook een klacht voor u indienen. In principe worden klachten alleen in behandeling genomen als u daarmee instemt.

Download de uitgebreide klachtenregeling van Amsta

Heb je een klacht over een medewerker van Amsta en kom je er met degene of diens leidinggevende niet uit, of heb je ondersteuning nodig bij het formuleren van je klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris. Een klachtenfunctionaris is onafhankelijk en neutraal, doet geen onderzoek naar de klacht en geeft ook geen oordeel over de klacht. Wel kan de klachtenfunctionaris de klager en de aangeklaagde ondersteunen en adviseren in het voeren van een klachtenprocedure, om zo te proberen tot een oplossing van de situatie te komen. 

Amsta is aangesloten bij Quasir, een onafhankelijke klachtbemiddeling. De klachtenfunctionaris is Lonneke van Wijk, bereikbaar op 06-58707361.
Het streven is dat u binnen 2 werkdagen wordt teruggebeld als u een voicemailbericht heeft achtergelaten.

  • De klachtenfunctionaris is het beste per e-mail te bereiken. Mail naar klachtenfunctionaris@amsta.nl
  • Het postadres is: Quasir, t.a.v. Lonneke van Wijk, Postbus 1021, 7940 KA Meppel

Meer informatie en de contactgegevens vind je in deze folder. 

Klachtenregeling in stappen op een rij

  1. Wanneer een cliënt ergens ontevreden over is, kan deze dat met de persoonlijk begeleider, verzorgende of met de leidinggevende van de afdeling bespreken.
  2. Komen die er samen niet uit? Of wil de cliënt meer ondersteuning bij het oplossen van de klacht? Dan kan hij of zij contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris Amsta.
  3. Voor cliënten die onder de wet zorg en dwang vallen, en een verstandelijke beperking of een psychogeriatrische aandoening hebben, kunnen ook terecht bij de onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon.  
  4. Leidt de behandeling van de klacht niet tot het gewenste resultaat? Dan kan de klacht worden voorgelegd aan de Raad van Bestuur van Amsta.
  5. Kan de cliënt zich niet vinden in het oordeel van de Raad van Bestuur? Dan is er sprake van een geschil en kan de klacht worden voorgelegd aan de geschillencommissie.
Download de uitgebreide klachtenregeling van Amsta
Poster Klachtenfunctionaris
Folder Klachtenfunctionaris

Kijk boven voor de contactgegevens.

Poster Klachtenfunctionaris
Folder Klachtenfunctionaris

Bij onvrijwillige zorg

De cliëntvertrouwenspersoon is er voor u bij vragen over, en hulp bij, de Wet zorg en dwang.

Sinds 1 januari 2020 geldt de Wet zorg en dwang (Wzd). Hierin zijn de rechten geregeld van mensen met een psychogeriatrische aandoening zoals dementie, die gedwongen zorg ontvangen. Ook mensen met een verstandelijke beperking die gedwongen hulp krijgen, vallen hieronder. Deze wet en de uitvoering ervan kan bij u, of bij uw wettelijk vertegenwoordiger, voor vragen en onduidelijkheid zorgen. Om antwoord te krijgen op ontstane vragen en voor hulp bij de bescherming van uw rechten kunt u terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon.

Heeft u hulp nodig?

Dan kunt u gratis ondersteuning vragen van de cliëntenvertrouwenspersoon van Stemgever. Die is onafhankelijk van Amsta. U kunt contact opnemen met Annette Bonenkamp (tel: 0636524915) en e-mail: A.Bonenkamp@stemgever.nl), Intan Awondatu (tel: 06-40987249) en e-mail: I.Awondatu@stemgever.nl)  of via algemene nummer van Zorgstem: 088-6781000 en email info@zorgstem.nl

Meer informatie vindt u op www.stemgever.nl

Klokkenluidersregeling Amsta

Klokkenluidersregeling

Als iemand een ernstige situatie in de organisatie wil melden, kan die gebruik maken van de klokkenluidersregeling. Bijvoorbeeld als er sprake is van een overtreding van een wet; een gevaar voor de volksgezondheid; een gevaar voor de veiligheid van personen; een gevaar voor de aantasting van het milieu; een gevaar voor het goed functioneren van de organisatie van Amsta als gevolg van onbehoorlijk handelen of nalaten of een maatschappelijk belang dat zwaarder weegt dan het belang van Amsta.

Klokkenluidersregeling Amsta
Deel deze pagina:
  • Link gekopieerd naar klembord

Handige links

Footer menu 1

  • Uw privacy
  • Voorwaarden
  • Zorgprofielen en indicaties
  • Cliëntportaal
  • Heeft u een klacht?

Meer info

Footer menu 2

  • Alles over wonen bij Amsta
  • Ambulante begeleiding en behandeling
  • Tijdelijk verblijf
  • Werken bij Amsta
  • Onderzoek

Volg ons

Neem contact op

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op

Neem contact op
© Amsta 2025 Disclaimer Cookies Privacy Policy Meldpunt kwetsbaarheden Cookie-instellingen aanpassen
Amsta