linkedin facebook twitter youtube arrow-left cross search phone user menu house location pointer double-arrow double-arrow-back gallery klok mensen hulp dokter play-button icon-mail icon-google-plus download link Karaad
Amsta logo Amsta logo
Menu

Header navigatie

  • Vrijwilligers
  • Over Amsta
      Over Amsta
    • Waarom Amsta
    • Hoe wij werken
    • Bestuur en organisatie
    • Kwaliteit
    • Cliëntenraad
    • Voor Elkaar magazine
    • Voorwaarden
    • Onze huisregels
    • Uw privacy
    • Vrienden van Amsta
    Meer over Amsta
  • Verwijzers
      Verwijzers
    • Cliënt aanmelden
    • Diagnostiek en behandeling
    • Consultatie en advies Amsta expertisecentra
    Alles voor verwijzers
  • Onderzoek
  • Inloggen
Amsta logo Amsta logo

Werken bij

  • Werken bij Amsta
  • Vacatures
  • Amsta als werkgever
  • Verhalen van Amstadammers

Hoofdnavigatie

  • Onze zorg
      We bieden zorg voor:
    • Ouderen met dementie
    • Mensen met een verstandelijke beperking
    • Herstel en revalidatie bij Amsta
    • Mensen met Korsakov
    • Jonge mensen met dementie
    • Ouderen met langdurige psychiatrische problemen
    • Mensen met lichamelijke beperkingen

    Onze zorg zijmenu

      Zorg die wij verder bieden
    • Ambulante begeleiding
    • Dagbesteding
    • Behandeling en advies
    • Roze zorg
    • Palliatieve zorg
    Alles over onze zorg
  • Wonen met zorg
      Een oplossing voor uw woonwens
    • Kleinschalig wonen
    • Wonen in een verpleeghuis
    • Begeleid wonen met 24-uurszorg
    • Tijdelijk verblijf
    Alles over wonen met zorg
  • Onze expertises
    • Expertisecentrum Korsakov
    • Expertisecentrum Gerontopsychiatrie+
    • Expertisecentrum Dementie op jonge leeftijd
    • Expertisecentrum Dementie Zeer Ernstig Probleemgedrag
    • Consultatie en advies
  • Locaties
  • Service en contact
      Service en contact
    • Alle adressen
    • Cliënten Service Bureau
    • Zorg regelen
      Zorg regelen
    • Cliëntportaal
    • Wachttijden
    • Heeft u een klacht?
    Neem contact op
Werken bij Naar Amsta.nl
Home Kwaliteitsverslag Amsta Karaad 2020 Extra oog voor de ervaringen van cliënten: 'Dit vind ik ervan' en vertrouwenspersonen

Ervaringen van cliënten

Ervaringen van cliënten
Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Karaad

De methodiek van ‘Dit vind ik ervan’

Amsta Karaad werkt met het instrument ‘Dit vind ik ervan’. Wat vinden cliënten belangrijk? En hoe beoordelen ze verschillende thema’s? Minimaal eens per jaar spreken we met de cliënt, verwant en/of vertegenwoordiger over de ervaringen met de zorgverlening. De uitkomsten verwerken we in het ondersteuningsplan. In 2020 hebben 27 medewerkers de training 'Dit vind ik ervan' gevolgd. We hebben nu 290 getrainde vaste medewerkers.

In 2020 zijn binnen heel Karaad voor 423 cliënten (84%) vragenlijsten ingevuld. Voor de intramurale zorg waren dat er 186 (169 in 2019). De thema’s die als meest belangrijk worden aangemerkt zijn Familie, Lijf en Gevoel. Dit zijn, op Familie na, juist de thema’s die het minst positief worden beoordeeld. De meest positieve beoordeling is er voor de thema’s Veilig voelen en Familie. Wat Gevoel, Lijf en Doen betreft zien cliënten graag een verandering.

Zorgkaart Nederland

In 2020 heeft Amsta Karaad geen nieuwe beoordelingen op Zorgkaart Nederland gekregen. Het huidige gemiddelde op Zorgkaart is: 7,3 (11 beoordelingen).

Klachtenfunctionaris

Sinds april 2020 werkt Amsta met een klachtenfunctionaris van het Landelijk Steunpunt Medezeggenschap. Die heeft sinds mei 10 klachten geregistreerd (9 in 2019). Voor 9 klachten kon de functionaris bemiddelen.

Cliëntenvertrouwenspersoon

Met de komst van de Wet zorg en dwang per 1 januari 2020 geldt de verplichting dat de cliëntenvertrouwenspersoon onafhankelijk is. Amsta werkt daarom nu met een externe vertrouwenspersoon van Stichting Zorgstem.

In 2020 ondersteunde de cliëntenvertrouwenspersoon 11 cliënten en naasten bij Amsta Karaad. Het ging om vragen over zorg en begeleiding, verblijf en inrichting van het eigen leven, maar ook om bijstand bij onvrede, bijvoorbeeld over het recht op bezoek.

Het aantal vragen is minder dan in 2019: toen meldden 64 cliënten en naasten zich. Deels is dat verklaren, omdat zij hun weg nog moeten vinden naar de vertrouwenspersoon. Deels heeft het te maken met de veel bredere ondersteuning die de interne vertrouwenspersoon bood. De externe persoon is er specifiek voor advies en bijstand over onvrijwillige zorg en de Wet zorg en dwang.
 

Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Karaad
Deel deze pagina:
  • Link gekopieerd naar klembord

Handige links

Footer menu 1

  • Uw privacy
  • Voorwaarden
  • Zorgprofielen en indicaties
  • Cliëntportaal
  • Heeft u een klacht?

Meer info

Footer menu 2

  • Alles over wonen bij Amsta
  • Ambulante begeleiding en behandeling
  • Tijdelijk verblijf
  • Werken bij Amsta
  • Onderzoek

Volg ons

Neem contact op

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op

Neem contact op
© Amsta 2025 Disclaimer Cookies Privacy Policy Meldpunt kwetsbaarheden Cookie-instellingen aanpassen
Amsta