linkedin facebook twitter youtube arrow-left cross search phone user menu house location pointer double-arrow double-arrow-back gallery klok mensen hulp dokter play-button icon-mail icon-google-plus download link Karaad
Amsta logo Amsta logo
Menu

Header navigatie

  • Vrijwilligers
  • Over Amsta
      Over Amsta
    • Waarom Amsta
    • Hoe wij werken
    • Bestuur en organisatie
    • Kwaliteit
    • Cliëntenraad
    • Voorwaarden
    • Onze huisregels
    • Uw privacy
    • Vrienden van Amsta
    Meer over Amsta
  • Verwijzers
      Verwijzers
    • Cliënt aanmelden
    • Diagnostiek en behandeling
    Alles voor verwijzers
  • Onderzoek
  • Inloggen
Amsta logo Amsta logo

Werken bij

  • Werken bij Amsta
  • Vacatures
  • Amsta als werkgever

Hoofdnavigatie

  • Onze zorg
      We bieden zorg voor:
    • Ouderen met dementie
    • Mensen met een verstandelijke beperking
    • Herstel en revalidatie bij Amsta
    • Mensen met Korsakov
    • Jonge mensen met dementie
    • Ouderen met langdurige psychiatrische problemen
    • Mensen met lichamelijke beperkingen

    Onze zorg zijmenu

      Zorg die wij verder bieden
    • Ambulante begeleiding
    • Dagbesteding
    • Behandeling en advies
    • Roze zorg
    • Palliatieve zorg
    Alles over onze zorg
  • Wonen met zorg
      Een oplossing voor uw woonwens
    • Kleinschalig wonen
    • Wonen in een verpleeghuis
    • Begeleid wonen met 24-uurszorg
    • Tijdelijk verblijf
    Alles over wonen met zorg
  • Onze expertises
    • Expertisecentrum Korsakov
    • Expertisecentrum gerontopsychiatrie
    • Expertisecentrum Dementie op jonge leeftijd
    • Expertisecentrum Dementie Zeer Ernstig Probleemgedrag
  • Locaties
  • Service en contact
      Service en contact
    • Alle adressen
    • Cliënten Service Bureau
    • Zorg regelen
      Zorg regelen
    • Cliëntportaal
    • Wachttijden
    • Heeft u een klacht?
    Neem contact op
Werken bij Naar Amsta.nl
Home Cliëntportaal

Cliëntportaal Amsta

Homepage cliëntportaal

Als cliënt of bewoner van Amsta kunt u gebruik maken van ons digitale Cliëntportaal. Op deze pagina vindt u meer informatie, de informatiefolder en de gebruikershandleiding. 

Download de folder over het cliëntportaal

Bij Amsta zien we graag dat u zo lang mogelijk uw zelfstandigheid en de regie over uw eigen leven behoudt. Daar dragen we natuurlijk graag aan bij, onder meer door u toegang te bieden tot ons Cliëntportaal.

Amsta werkt met het elektronisch cliëntdossier van Pluriform. Hieraan is het Cliëntportaal gekoppeld. 

Download de folder over het cliëntportaal
Heeft u al toegang?
Log hier in op het cliëntportaal

Wat zijn de voordelen van het Cliëntportaal?

  • U kunt in uw dossier kijken wanneer u dat uitkomt.
  • U kunt naasten toegang bieden tot uw dossier.
  • U kunt zelf een rapportage toevoegen, hoe het met u gaat.
  • U kunt digitaal akkoord geven op uw cliëntplan
  • U kunt de zorgafspraken inzien die Amsta voor u bijhoudt.
Handleiding cliëntportaal

Uw toegang tot het Cliëntportaal

Wilt u ook gebruik maken van het Cliëntportaal? Dan kunt u dat bij het zorg- of ondersteuningsteam van uw locatie aangeven. Zij kunnen voor u een account aanmaken. 

Handleiding cliëntportaal
Bekijk de gebruikersvoorwaarden van het cliëntportaal

Vragen?

Heeft u een vraag over het gebruik van het Cliëntportaal? Download hier de folder of de gebruikershandleiding en bekijk de veel gestelde vragen hieronder. Of neem contact op met het zorgteam van uw locatie of uw contactpersoon (EVV’er of cob’er).

Bekijk de gebruikersvoorwaarden van het cliëntportaal

Veel gestelde vragen over het cliëntportaal van Pluriform

Welke onderdelen van mijn dossier kan ik online via het cliëntportaal inzien?

Rapportages, metingen, Ingevulde formulieren (zie de handleiding voor welke formulieren zichtbaar zijn), de geaccordeerde clientplannen, afgeronde evaluaties, agenda, clientprofiel.  
 

Wat kan ik doen als ik geen notificatiemail of sms-code ontvang?

Neem contact op met uw contactpersoon bij Amsta en vraag of zij uw contactgegevens willen controleren. 
 

Hoe weet ik welke informatie ik waar kan vinden in het dossier?

Er is een instructie over het clientportaal beschikbaar. Deze kunt u opvragen bij uw contactpersoon, het zorgteam van uw locatie of op de website van Amsta. 
 

Naar wie stuur ik mijn aanvraag voor een clientportaal account?

Het aanvragen van en contact over een clientportaal gaat via uw contactpersoon (vaak de evv’er of de cob’er) of het zorgteam van uw locatie.  
 

Welke personen kunnen toegang aanvragen?

De cliënt en bij ons geregistreerde wettelijk vertegenwoordiger mogen toegang aanvragen tot het cliëntportaal. Zij mogen dit ook doen voor andere naasten. Dan wordt in het dossier een toestemmingsformulier ingevuld.  
 

Waarom moet ik een mobiel telefoonnummer invullen?

Om ervoor te zorgen dat alleen bevoegden gebruik maken van het cliëntportaal ontvangt u bij het inloggen in het cliëntportaal een SMS met een bevestigingscode. Deze bevestigingscode vult u in. 
 

Zien de medewerkers van Amsta de afspraken die ik in de cliëntagenda zet?

De afspraken die via het cliëntportaal in de agenda gezet worden, zijn in te zien voor de medewerkers van Amsta. De agenda lezen de medewerkers niet regelmatig. Als u wilt dat er actie wordt ondernomen of dat de afspraak bekend is in de agenda van het zorgteam dan kunt u op andere wijze (telefoon, email of mondeling) contact opnemen met de afdeling. 

Hoe zorgt Amsta voor een goede beveiliging van het portaal?

Het portaal is alleen via een beveiligde internetverbinding te bereiken. Het portaal draait in een computercentrum voorzien van de laatste beveiligingstechnieken. De manier van aanmelden voor het cliëntportaal en inloggen zorgt ervoor dat alleen bevoegde personen (cliënt of vertegenwoordiger) bij de informatie kunnen.  
 

Hoelang duurt het voordat een rapportage of agenda afspraak te zien is in het cliëntportaal?

Dit is direct zichtbaar. De agenda lezen de medewerkers niet regelmatig. Als u wilt dat er actie wordt ondernomen of dat de afspraak bekend is in de agenda van het zorgteam dan kunt u op andere wijze (telefoon, email of mondeling) contact opnemen met de afdeling. Rapportages worden dagelijks gelezen. Deze zijn er om te rapporteren. Wanneer u een iets anders wilt delen of opmerkingen over zorg of ondersteuning heeft dan kunt u op andere wijze (telefoon, email of mondeling) contact opnemen met de afdeling.  

Waarom kan de ik de foto in het cliëntenportaal niet wijzigen?

Omdat de foto van de cliënt gebruikt wordt bij het leveren van ondersteuning/ zorg, als extra herkenning, bijvoorbeeld bij het medicijn uitdelen, is ingesteld dat de cliënt zijn eigen foto niet kan wijzigen. De EVV-er / COB-er kan de foto wel wijzigen via het ECD.  

Wie heeft er allemaal toegang tot het cliëntportaal?

De cliënt of zijn vertegenwoordiger kan toegang aanvragen. Daarna kunnen zij toegang voor andere naasten aanvragen. De cliënt of zijn vertegenwoordiger kan deze toegang ook weer intrekken. Neem hiervoor contact op met uw contactpersoon of het zorgteam van uw locatie.  
In het cliëntportaal kunt u onder uw cliëntprofiel zien wie van Amsta er toegang heeft tot uw cliëntdossier.  
 

Wie bepaalt wie er toegang heeft tot de verschillende onderdelen?

 Er zijn 2 gebruikersgroepen met de volgende autorisaties. De cliënt en wettelijk vertegenwoordiger kunnen als enige rapportages maken; het cliëntplan afdrukken, downloaden en accorderen; zorgovereenkomst inzien en accorderen en metingen invoeren. De overige mogelijkheden zijn voor beide gebruikersgroepen gelijk. 

Waar kan ik terecht als ik vragen heb over het cliëntportaal?

Wanneer u vragen hebt kunt u contact opnemen met uw contactpersoon of het zorgteam van uw locatie.  

Kan het cliëntportaal ook verwijderd worden?

Het portaal kan zelf niet verwijderd worden. Wel kan de toegang tot het cliëntportaal worden uitgezet.

Wat gebeurt er met het cliëntportaal als een cliënt verhuist of overlijdt?

Het cliëntportaal wordt afgesloten op de mutatie datum. Wilt u daarna nog inzage, dan kan dat niet via het cliëntportaal. Neemt u contact op met de afdeling waar de cliënt voorheen verbleef. 

Hoe ver kan ik rapportages teruglezen in het cliëntportaal?

Alle rapportages m.i.v. het moment dat uw locatie met Pluriform is gaan werken (2020 of 2021) zijn terug te lezen. De rapportages uit het oude ECD MijnCaress zijn overgezet naar een pdf en vindt u onder de formulieren.  

Kan ik via het cliëntportaal communiceren met medewerkers of behandelaars?

Nee, dat is niet mogelijk. Hiervoor blijft u de gebruikelijke communicatiemiddelen gebruiken. Rapportages kunnen wel worden gelezen door medewerkers, maar dit is niet ter vervanging van de gebruikelijke communicatiemiddelen.  
 

Kunnen contactpersonen hun eigen gegevens wijzigen via het cliëntportaal?

Dat is niet mogelijk. Voor het wijzigen van de gegevens neemt u contact op met uw contactpersoon.  

Is het gebruik van het cliëntportaal verplicht?

Nee, zeker niet. Het is wel verplicht dat Amsta u een cliëntportaal aanbiedt, maar iedereen is vrij er wel of geen gebruik van te maken.

Deel deze pagina:
  • Link gekopieerd naar klembord

Handige links

Footer menu 1

  • Uw privacy
  • Voorwaarden
  • Zorgprofielen en indicaties
  • Cliëntportaal
  • Heeft u een klacht?

Meer info

Footer menu 2

  • Alles over wonen bij Amsta
  • Ambulante begeleiding en behandeling
  • Tijdelijk verblijf
  • Werken bij Amsta
  • Onderzoek

Volg ons

Neem contact op

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op

Neem contact op
© Amsta 2025 Disclaimer Cookies Privacy Policy Meldpunt kwetsbaarheden Cookie-instellingen aanpassen
Amsta