linkedin facebook twitter youtube arrow-left cross search phone user menu house location pointer double-arrow double-arrow-back gallery klok mensen hulp dokter play-button icon-mail icon-google-plus download link Karaad
Amsta logo Amsta logo
Menu

Header navigatie

  • Vrijwilligers
  • Over Amsta
      Over Amsta
    • Waarom Amsta
    • Hoe wij werken
    • Bestuur en organisatie
    • Kwaliteit
    • Cliëntenraad
    • Voor Elkaar magazine
    • Voorwaarden
    • Onze huisregels
    • Uw privacy
    • Vrienden van Amsta
    Meer over Amsta
  • Verwijzers
      Verwijzers
    • Cliënt aanmelden
    • Diagnostiek en behandeling
    • Consultatie en advies Amsta expertisecentra
    Alles voor verwijzers
  • Onderzoek
  • Inloggen
Amsta logo Amsta logo

Werken bij

  • Werken bij Amsta
  • Vacatures
  • Amsta als werkgever
  • Verhalen van Amstadammers

Hoofdnavigatie

  • Onze zorg
      We bieden zorg voor:
    • Ouderen met dementie
    • Mensen met een verstandelijke beperking
    • Herstel en revalidatie bij Amsta
    • Mensen met Korsakov
    • Jonge mensen met dementie
    • Ouderen met langdurige psychiatrische problemen
    • Mensen met lichamelijke beperkingen

    Onze zorg zijmenu

      Zorg die wij verder bieden
    • Ambulante begeleiding
    • Dagbesteding
    • Behandeling en advies
    • Roze zorg
    • Palliatieve zorg
    Alles over onze zorg
  • Wonen met zorg
      Een oplossing voor uw woonwens
    • Kleinschalig wonen
    • Wonen in een verpleeghuis
    • Begeleid wonen met 24-uurszorg
    • Tijdelijk verblijf
    Alles over wonen met zorg
  • Onze expertises
    • Expertisecentrum Korsakov
    • Expertisecentrum Gerontopsychiatrie+
    • Expertisecentrum Dementie op jonge leeftijd
    • Expertisecentrum Dementie Zeer Ernstig Probleemgedrag
    • Consultatie en advies
  • Locaties
  • Service en contact
      Service en contact
    • Alle adressen
    • Cliënten Service Bureau
    • Zorg regelen
      Zorg regelen
    • Cliëntportaal
    • Wachttijden
    • Heeft u een klacht?
    Neem contact op
Werken bij Naar Amsta.nl
Home Kwaliteitsverslag Ouderenzorg 2020 Leren van klachten

Leren van klachten

Van interne naar externe klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris heeft in heel 2020 42 klachten ontvangen van cliënten die wonen in een verpleeghuis, of hun naasten. 6 hiervan waren formele klachten.

In mei 2020 is Amsta overgegaan op een externe klachtenfunctionaris van het LSR. De externe positionering van de klachtenfunctionaris sluit goed aan bij de onafhankelijkheid van de functie. De samenwerking verloopt naar tevredenheid.

Aard van de klachten

Vanwege deze overgang richt de analyse van de klachten zich op de periode mei–december 2020. De klachten in deze periode zijn als volgt in te delen:

  • klachten over organisatie en beleid (ook in relatie tot het coronavirus)
  • klachten over verblijf
  • klachten over zorg / begeleiding / dienstverlening
Figuur: klachten verdeeld naar aard, mei t/m december 2020
Figuur: klachten verdeeld naar aard, mei t/m december 2020
Figuur: klachten verdeeld naar aard, mei t/m december 2020
Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Ouderenzorg

9 klachten hadden primair te maken met het coronavirus. Dit ging over de bezoekregeling, het wachten op uitslagen en de behoefte aan voorlichting. Ook hebben naasten geklaagd dat zij onvoldoende geïnformeerd waren over de verslechterende toestand van hun familielid. Buiten de coronagerelateerde klachten is er niet één onderwerp dat eruit springt. Er zijn geen klachten over onvrijwillige zorg binnengekomen.

Van klacht naar aandachtspunt

Amsta neemt de volgende aandachtspunten uit de klachten mee:

  • duidelijke communicatie en informatie
  • in relatie tot het coronavirus: informatie over welke maatregelen er zijn en waarom en hoeveel ruimte mogelijk is voor maatwerk
  • aandacht voor gebruik van het cliëntportaal
  • informatie aan naasten over de positie van de eerste contactpersoon die Amsta ziet als wettelijk vertegenwoordiger

Complimenten

Naast het leren van klachten hebben de managers veel aandacht voor complimenten. Ook naasten bedanken de teams regelmatig voor de goede zorgen met een leuke kaart en/of gebak. (bron: jaarverslag LSR voor Amsta)

Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Ouderenzorg
Deel deze pagina:
  • Link gekopieerd naar klembord

Handige links

Footer menu 1

  • Uw privacy
  • Voorwaarden
  • Zorgprofielen en indicaties
  • Cliëntportaal
  • Heeft u een klacht?

Meer info

Footer menu 2

  • Alles over wonen bij Amsta
  • Ambulante begeleiding en behandeling
  • Tijdelijk verblijf
  • Werken bij Amsta
  • Onderzoek

Volg ons

Neem contact op

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op

Neem contact op
© Amsta 2025 Disclaimer Cookies Privacy Policy Meldpunt kwetsbaarheden Cookie-instellingen aanpassen
Amsta