linkedin facebook twitter youtube arrow-left cross search phone user menu house location pointer double-arrow double-arrow-back gallery klok mensen hulp dokter play-button icon-mail icon-google-plus download link Karaad
Amsta logo Amsta logo
Menu

Header navigatie

  • Vrijwilligers
  • Over Amsta
      Over Amsta
    • Waarom Amsta
    • Hoe wij werken
    • Bestuur en organisatie
    • Kwaliteit
    • Cliëntenraad
    • Voor Elkaar magazine
    • Voorwaarden
    • Onze huisregels
    • Uw privacy
    • Vrienden van Amsta
    Meer over Amsta
  • Verwijzers
      Verwijzers
    • Cliënt aanmelden
    • Diagnostiek en behandeling
    • Consultatie en advies Amsta expertisecentra
    Alles voor verwijzers
  • Onderzoek
  • Inloggen
Amsta logo Amsta logo

Werken bij

  • Werken bij Amsta
  • Vacatures
  • Amsta als werkgever
  • Verhalen van Amstadammers

Hoofdnavigatie

  • Onze zorg
      We bieden zorg voor:
    • Ouderen met dementie
    • Mensen met een verstandelijke beperking
    • Herstel en revalidatie bij Amsta
    • Mensen met Korsakov
    • Jonge mensen met dementie
    • Ouderen met langdurige psychiatrische problemen
    • Mensen met lichamelijke beperkingen

    Onze zorg zijmenu

      Zorg die wij verder bieden
    • Ambulante begeleiding
    • Dagbesteding
    • Behandeling en advies
    • Roze zorg
    • Palliatieve zorg
    Alles over onze zorg
  • Wonen met zorg
      Een oplossing voor uw woonwens
    • Kleinschalig wonen
    • Wonen in een verpleeghuis
    • Begeleid wonen met 24-uurszorg
    • Tijdelijk verblijf
    Alles over wonen met zorg
  • Onze expertises
    • Expertisecentrum Korsakov
    • Expertisecentrum Gerontopsychiatrie+
    • Expertisecentrum Dementie op jonge leeftijd
    • Expertisecentrum Dementie Zeer Ernstig Probleemgedrag
    • Consultatie en advies
  • Locaties
  • Service en contact
      Service en contact
    • Alle adressen
    • Cliënten Service Bureau
    • Zorg regelen
      Zorg regelen
    • Cliëntportaal
    • Wachttijden
    • Heeft u een klacht?
    Neem contact op
Werken bij Naar Amsta.nl
Home Kwaliteitsverslag Ouderenzorg 2020 Cliënttevredenheidskaart

Cliënttevredenheidskaart

Waardering op alle thema's hoger

In de verpleeghuiszorg gebruiken we de cliënttevredenheidskaart om de tevredenheid van bewoners te toetsen.

Vergeleken met eerdere jaren is de waardering in 2020 op alle thema’s hoger. De enige uitzondering hierop is de mogelijkheid om passende activiteiten te ondernemen. De waardering hiervoor is lager. Dit is te verklaren vanuit de beperkingen die corona met zich meebracht. 

Meest en minst gewaardeerde thema's

De thema’s die in 2020 het meest gewaardeerd worden: 

  • Ik voel me veilig in mijn kamer/in mijn woning 
  • Ik ben tevreden over mijn zorg en begeleiding 
  • Ik word op een prettige wijze aangesproken en benaderd 

Net als de voorgaande jaren is de waardering het minst voor de smaak van de maaltijden en de mogelijkheden om passende activiteiten te ondernemen. 

Grafiek: totaaloverzicht cliënttevredenheid 2020:
Totaaloverzicht cliënttevredenheid 2020:
Grafiek: totaaloverzicht cliënttevredenheid 2020:
Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Ouderenzorg

Vergeleken met 2019 is de meeste verbetering zichtbaar op deze punten:

  • Meer mensen waarderen het schoon zijn van de locatie waar zij wonen.
  • Meer mensen geven aan dat ze zich hier veilig voelen. 
  • Meer respondenten zijn tevreden over de zorg en begeleiding.
  • Meer respondenten  vinden dat zij voldoende inspraak in de eigen zorg en behandeling hebben. 

Afname gebruik cliënttevredenheidskaart

Het gebruik van de cliënttevredenheidskaart nam in 2020 af. We gebruiken de kaart bij een terugkerend evaluatiegesprek met cliënt en/of naaste. Door de coronapandemie hebben we deze evaluatiegesprekken noodgedwongen uitgesteld, waardoor we ook de cliënttevredenheidskaart minder vaak hebben gebruikt.

Eerdere jaren lieten ook een afname in het gebruik zien. Mogelijk speelt de voorgenomen overgang naar de nieuwe methode ‘Dit vind ik ervan’ een rol. Deze is uitgesteld door corona. In 2021 zetten we opnieuw in op het gebruik van de cliënttevredenheidskaarten. Binnen het klantproces vormen ze een processtap binnen ieder evaluatiegesprek.

Lees ook: cliënttevredenheidskaart geeft inzicht in persoonsgerichte zorg

Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Ouderenzorg
Deel deze pagina:
  • Link gekopieerd naar klembord

Handige links

Footer menu 1

  • Uw privacy
  • Voorwaarden
  • Zorgprofielen en indicaties
  • Cliëntportaal
  • Heeft u een klacht?

Meer info

Footer menu 2

  • Alles over wonen bij Amsta
  • Ambulante begeleiding en behandeling
  • Tijdelijk verblijf
  • Werken bij Amsta
  • Onderzoek

Volg ons

Neem contact op

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op

Neem contact op
© Amsta 2025 Disclaimer Cookies Privacy Policy Meldpunt kwetsbaarheden Cookie-instellingen aanpassen
Amsta