linkedin facebook twitter youtube arrow-left cross search phone user menu house location pointer double-arrow double-arrow-back gallery klok mensen hulp dokter play-button icon-mail icon-google-plus download link Karaad
Amsta logo Amsta logo
Menu

Header navigatie

  • Vrijwilligers
  • Over Amsta
      Over Amsta
    • Waarom Amsta
    • Hoe wij werken
    • Bestuur en organisatie
    • Kwaliteit
    • Cliëntenraad
    • Voor Elkaar magazine
    • Voorwaarden
    • Onze huisregels
    • Uw privacy
    • Vrienden van Amsta
    Meer over Amsta
  • Verwijzers
      Verwijzers
    • Cliënt aanmelden
    • Diagnostiek en behandeling
    • Consultatie en advies Amsta expertisecentra
    Alles voor verwijzers
  • Onderzoek
  • Inloggen
Amsta logo Amsta logo

Werken bij

  • Werken bij Amsta
  • Vacatures
  • Amsta als werkgever
  • Verhalen van Amstadammers

Hoofdnavigatie

  • Onze zorg
      We bieden zorg voor:
    • Ouderen met dementie
    • Mensen met een verstandelijke beperking
    • Herstel en revalidatie bij Amsta
    • Mensen met Korsakov
    • Jonge mensen met dementie
    • Ouderen met langdurige psychiatrische problemen
    • Mensen met lichamelijke beperkingen

    Onze zorg zijmenu

      Zorg die wij verder bieden
    • Ambulante begeleiding
    • Dagbesteding
    • Behandeling en advies
    • Roze zorg
    • Palliatieve zorg
    Alles over onze zorg
  • Wonen met zorg
      Een oplossing voor uw woonwens
    • Kleinschalig wonen
    • Wonen in een verpleeghuis
    • Begeleid wonen met 24-uurszorg
    • Tijdelijk verblijf
    Alles over wonen met zorg
  • Onze expertises
    • Expertisecentrum Korsakov
    • Expertisecentrum Gerontopsychiatrie+
    • Expertisecentrum Dementie op jonge leeftijd
    • Expertisecentrum Dementie Zeer Ernstig Probleemgedrag
    • Consultatie en advies
  • Locaties
  • Service en contact
      Service en contact
    • Alle adressen
    • Cliënten Service Bureau
    • Zorg regelen
      Zorg regelen
    • Cliëntportaal
    • Wachttijden
    • Heeft u een klacht?
    Neem contact op
Werken bij Naar Amsta.nl
Home Kwaliteitsverslag Ouderenzorg 2020 Commissie kwaliteit en veiligheid

Commissie kwaliteit en veiligheid

Voeding en inspiratie voor het kwaliteitsdenken binnen Amsta

De commissie kwaliteit en veiligheid bevordert de verdieping van het gesprek over kwaliteit en brengt de dialoog op gang. Ze geeft visie, richting en bewustwording aan het kwaliteitsdenken binnen Amsta.

Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Ouderenzorg

De commissieleden voeden de organisatie en inspireren om met bepaalde onderwerpen aan de slag te gaan. De voorzitter van de Raad van Bestuur zit de kwaliteitscommissie voor. Naast inhoudelijk experts participeert ook de centrale cliëntenraad in de commissie.

In 2020 hebben vier bijeenkomsten plaatsgehad rond de volgende onderwerpen:

  • Toegenomen complexiteit van de zorgvraag van bewoners
    Door de toegenomen zorgzwaarte is meer deskundigheid van medewerkers nodig. In combinatie met een hoger verloop legt dit een druk op teams. Tijdens de gesprekken kwam naar voren dat minder voorspelbaarheid in de dag vraagt om een andere, duidelijke werkstructuur.
  • Corona: omgaan met veiligheid en bezoek
    In mei 2020 spraken we over het leed dat de bezoekbeperkingen met zich meebrachten. Voor veel bewoners en naasten was het zwaar dat er geen fysiek contact mogelijk was. We constateerden een dilemma tussen veiligheid en het gemis aan bezoek. Vraag was: moeten we met de komst van duidelijke landelijke regels het gesprek over dit dilemma wel of niet breed binnen Amsta stimuleren? We concludeerden dat het zeker goed is om hierover met elkaar in gesprek te gaan, zonder te grote verwachtingen te wekken.
     
  • Gevolgen coronapandemie voor bewoners, naasten en medewerkers
    In augustus 2020 spraken we over de beperkingen in dagactiviteiten en bezoek. Het viel ons op dat er verschillende reacties zijn: sommige mensen misten het contact enorm, andere mensen waren gewend geraakt aan geen of minder bezoek, maar we hoorden ook veel reacties daar tussenin. Tegelijkertijd maakte een deel van de medewerkers zich zorgen om zijn eigen veiligheid of die van mensen in hun omgeving. Wat kunnen we doen aan onzekerheidsreductie? Belangrijkste antwoord was: veel oefenen met persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s) geeft medewerkers zekerheid.
     
  • Medezeggenschap en cliëntperspectief
    Het cliëntperspectief is relevant op verschillende niveaus. Op het niveau van de woning voeren we huiskamergesprekken, op een manier die past bij de bewoners. Normaal komen ook naasten en cliëntenraadsleden op de huiskamers, maar door de coronamaatregelen was dit tijdelijk niet mogelijk. Hoe zorgen we in zo’n situatie dat we de stem van de bewoner horen? Hiervoor was geen pasklare oplossing. Is bezoek op de huiskamers weer mogelijk, dan pakken we de oude routines weer op.
Lees het complete kwaliteitsjaarverslag 2020 van Amsta Ouderenzorg
Deel deze pagina:
  • Link gekopieerd naar klembord

Handige links

Footer menu 1

  • Uw privacy
  • Voorwaarden
  • Zorgprofielen en indicaties
  • Cliëntportaal
  • Heeft u een klacht?

Meer info

Footer menu 2

  • Alles over wonen bij Amsta
  • Ambulante begeleiding en behandeling
  • Tijdelijk verblijf
  • Werken bij Amsta
  • Onderzoek

Volg ons

Neem contact op

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op

Neem contact op
© Amsta 2025 Disclaimer Cookies Privacy Policy Meldpunt kwetsbaarheden Cookie-instellingen aanpassen
Amsta